Dropshiping

Chtěli byste vlastnit svůj internetový obchod, brání Vám v tom ale nedostatek financí pro nákup potřebného množství zboží. Dropshiping je možnost jak provozovat internetový obchod bez skladových zásob a prostor.

Co je to Dropshiping?

Dropshiping je forma spolupráce mezi dvěma internetovými obchody, jeden z nich disponuje skladem se zbožím, je tedy poskytovatelem, a druhý internetový obchod sklad nemá, ale prodává zboží poskytovatele.

Jak Dropshoping funguje?

Hlavní podmínkou je najít si dodavatele zboží, které chci prodávat. Musíte si tedy nalézt internetový obchod, který Vám umožní naimportovat si jeho produkty na náš e-shop. Toto zboží poté budete prodávat jako vlastní, i když jej nebudete mít fyzicky ve svém skladu.

Princip Dropshopingu si shrneme v následujících bodech:

  1.       Zákazník provede ve vašem internetovém obchodě jakoukoliv objednávku. Je nutné zaslat zákazníkovi potvrzení o jejím přijetí.
  2.       Vy objednávku přepošlete (nebo bude přeposlána automaticky), např. mailem, Vašemu dodavateli zboží.
  3.       Obratem od dodavatele koupíte zboží za velkoobchodní cenu.
  4.       Dodavatel se dále stará o vyřízení celé objednávky. Zboží zašle zákazníkovi společně s fakturou vystavenou na Vaše jméno, popřípadě i s Vašimi propagačními materiály.
  5.       Zákazník následně zaplatí za objednané zboží přímo Vám. Cena uvedená ve Vašem e-shopu, kterou zákazník zaplatí, je složena z velkoobchodní ceny + Vaší marže + náklady spojené s platbou a dopravou.

Výhody a nevýhody Dropshipingu

Výhody

  •          nemusíte vlastnit sklad ani prodávané zboží
  •          platíte pouze za zboží, které si objednali zákazníci, nezůstává Vám tedy zboží ležet na skladě
  •          faktura, kterou zákazník obdrží je vystavena na Vaše jméno
  •          nemusíte se zabývat balením a následným odesíláním objednávek
  •          vlastníte plnohodnotný internetový obchod, pouze s tím rozdílem že nemusíte skladovat prodávané zboží
  •          řešení reklamací spadá na Vás, Vy musíte reklamaci vyřešit s dodavatelem
  •          je zde riziko, že pokud zákazník zakoupené zboží vrátí, zůstává Vám, jelikož jste si jej zakoupili. Náklady na koupi Vám nebudou vráceny, musíte si tedy zajistit následný prodej jinému zákazníkovi.
  •          jelikož balíky nezasíláte Vy, nemůžete vědět, co obsahují, měli byste si tedy nalézt důvěryhodného dodavatele, který bude plnit dohodnuté podmínky
  •          platíte dodavateli poštovné a manipulační poplatky za vystavení faktury, balení, …

Nevýhody